måndag 23 januari 2012

Dagens pass

Idag när jag red så hade jag planerat in ett skrittarbete ute på vallen där fokusen låg på att träna
  • skänkelvikningar
  • öppna / sluta
  • halter
Då han gick fint och lyssnade bra så passade jag på att trava runt vallen i ett friskt tempo och även galoppera lite.
När jag skulle göra galoppfattningen så försvann huvudet mellan frambenen och han skuttade rakt upp med alla benen åt varsitt håll och sedan full fart framåt. Vid dethär laget så har jag lärt mig hur han rör sig vid sådana tillfällen och hur jag ska hantera dem. Så det är bara att lyfta händerna rakt upp och driva på framåt. Sedan kommer det jobbiga delen med att lyckas sitta ned stadigt och få all fart och energi till bakbenen men på slutet så var han super fin. Och fick då trava av och sluta.

Hon som var ut och provred idag har även hört av sig och sagt att hon hittat en närmare häst. Så som det verkar just nu blir det ingen medryttare då jag är väldigt kräsen när det gäller vilka jag släpper upp på han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar