torsdag 12 januari 2012

Don bloggar

Tjena!
Idag så har Ida låtit mig göra ett blogginlägg då denna bloggen ändå handlar rätt så mycket om mig också. Så då vill även jag säga vad jag tycker och tänker. Då jag har ganska så svårt att skriva med mina hovar så intervjuade Ida mig igår när hon var i stallet och nu har hon skrivit rent det åt mig. Tänkte ta och berätta hur en vanlig dag ser ut i mitt liv.
Ganska så tidigt på morgonen så brukar vi bli väckta och få mat. Oftast så är jag vaken men ibland så har jag inte hunnit vakna och ligger då och sover när dom kommer.
Efter vi har ätit upp så blir vi utsläppta. Om det är kallt ute så får vi även ett täcke på oss, ibland har Ida lagt på täcket redan kvällen innan utifall det blir kallt på natten då dom har alla förnster öppna utimot hagen.
Under dagen så bruklar jag gå nere i hagen med mina andra kompisar och beta. Tidigt på eftermiddagen så brukar dom komma och ge oss hö. Då brukar även Ida komma hit och ta in mig. Jag får stå inne och dricka lite vatten i boxen medans hon plockar fram all utrustning. Sedan blir det att pyssla och rida. Efter ridpasset så brukar hon borsta av mig och ibland smörjer hon på gröngröt på mina bakknän och stretchar mig. Därefter får jag gå in i boxen och. äta kvälsmat och sova.
Hoppas ni tyckte att det var intressant att läsa så kanske jag skriver snart igen. // Don

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar