söndag 26 februari 2012

Olika underlag

Idag när jag satt och red på stallbacken i brist på nån annanstans att vara så började jag tänka på olika underlag och vad folk säger om det. Själv tycker jag om att variera underlaget som tex idag så var det hård frusen mark som jag skrittade och travade på. Medans andra dagar så rider jag i snön eller på sommaren på en äng/ vall eller i paddock. Jag har aldrig haft problem med att hästarna har blivit halta eller dåliga pga det varierande underlaget.Utan tvärt om dom har fått väldigt hållbara och bra ben.
 Vet att det finns många som inte rider på hårt underlag då de anser att hästarna kan skada sig fast ett varierande underlag egentligen gynnar hästen och stärker dess ben.
Hur gör ni? vad anser ni är bra underlag och inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar