torsdag 22 mars 2012

Låt mig presentera..

Asta!! Detta är Asta. Hon är en av de 11 höns vi har på gården. Men tidigare i år så tog jag in henne då hon inte ville stödja på ett ben så hon kom aldrig upp på sittpinnen osv. När hon sedan var bättre och skulle släppas tillbaka så acepterade inte dom andra hönorna henne. Tuppen försökte försvara henne i början men gav upp ganska snabbt. Så då fick hon flytta in i en såndär kanin bur som står på marken. I helgen testade jag vad hon skulle göra om man släppte ut henne så hon fick gå lös på gården. Och hon blev jätte glad. Så från och med då så går hon lös på gården på dagarna och hon är bara för go. Kommer man med en hink i handen så kommer hon springandes så fort hon bara kan för att kolla om man har mat i hinken. Vad man än gör ska hon vara med. När jag mockar går hon bredvid och sprätter, när jag slipar skåpluckor går hon runt i verkstaden och undersöker och igår när jag skulle kratsa Don´s hovar så började hon picka bort leran på hovarana. Hon tror verkligen att hon är Drottning på gården. Vet att detta kanske inte har så mycket med hästar att göra men hon är som en stallmaskot och kommer vara mycket runt hästarna. Så nu vet ni vem Asta är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar