torsdag 19 april 2012

Besöket hos Lindblom

Besöket hos Lindblom gick jätte bra som vanligt och jag åkte därifrån med en bra känska i magen. När jag kom dit med han så ställde jag in han i en av boxarna som finns där då han inte var klar med hästen som var innan. När dom var klara så ställde jag upp han i gången och Sven kände igenom han på gaffelband och nkäk och länd. När han kom bak till höger bakknä och länd så sa han direkt att han har en skada i höger bakknä som har spridit sig till länded. Han böjde på alla ben och jag fick springa mellan varje böjning.
Däefter så tog hanblod från halsen och sprutade in i bakknäet. Däefter blev jag beordrad att smörja med en "salva" som heter knutlösa på länd och utsidan av knäet och dessutom så ska jag rida nu. Red första passet igår direkt efter jag kommit hem med han. Ska rida på frammåt i överdriven fart fast det ska ändå inte bli slängit och hafsti, rida mycket 8or,volter,serpentiner sidvärtsrörelser osv så han måste aktivera bakkäet hela tiden. Skulle gissa på att han är bra om 1,5-2 veckor. Kände skillnad redan i slutet av passet igår. Låter kanske jätte taskigt att rida på en gång. Men när han tar och sprutar in blod i muskeln som han har ont i så "väcker" han skadan och det läker snabbare. Än att vila, då en vild hästinte vilar utan den rör på sig. Har dock inte velat rida innan jag var till sven utifall det skulle vara något med ryggen.
Köpte dessutom maskros pulver som jag ska ge i maten. Det driver ut slaggprodukter och gör så att han får en blankare och finare hårrem :)
Så nu ska det bli spännand och se hur det går :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar