fredag 13 april 2012

På bättringsvägen

Don börjar äntligen bli bättre. Har kört mycket med back on track padden och så har han haft täcke på sig ute och även inne vilket egentligen är emot mina principer. Vill inte bylta på hästen för mycket grejer då jag anser att en häst ska få vara häst utan massa extra täcken,skydd lindor m.m. Om det sedan är något som är nödvändigt så kan jag förstå men vissa saker som ex skydd i hagen spec om hästen står själv i en rasthage så förstår jag inte vitsen med det alls :P
I alla fall tillbaka till Don. Han ska få vila resten av denna vecka så ska jag skritta han på måndag och se om han verkar fräsch. I såna fall så ska vi köra igång igen. Blir långsamt nu i början för att vara säker på att han inte får ont. Hoppas hoppas att det blir bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar