söndag 25 december 2011

Presentation om Ida och Don

Jag heter Ida och är 18år och äger en en Oldenburger valack på 9 år. Jag köpte han när han var 5 år importerad från Tyskland. När jag köpte han så hade han inte gjort så mycket men tillsammans så har vi börjat tävla i hoppning och jobbat oss uppåt. För tillfället så tävlar vi på höjderna 100 - 110 cm. Satsar även på att starta i några dressyr tävlingar. 
Don är en ganska svårriden häst som kräver sin ryttare men om man bara lär sig hitta knapparna och får hans förtroende så gör han allt för en :)
För tillfället så tränar vi inte för någon tränare men ska börja träna för Maria Bergström (hoppning) igen nästa år och ska ev börja träna för Göran Liljestam(dressyr).
Jag rider även min systers häst Gema, hon är en 9 årig holsteiner sto med stor hopppotencial. Tyvärr så har hon kronisk bronkit så hon kommer nog aldrig gå att tävla och vet inte heller hur länge vi kan ha kvar henne för hon blir hela tiden dåligare tyvärr.
Vi tävlar för Salaortens Ryttarförening
Den bruna hästen är Gema och fuxen är Don :)
Lite bilder på oss :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar