torsdag 29 december 2011

En vanlig dag i stallet

Jaha nu sitter man i mammas gamla föräldrar hem uppe i Åre med pojkvännen och två kompisar. Kom upp hit nu ikväll. Blir kvar ända tills på måndag. Och detta betyder ju att Det inte blir något ridande och riduppdateringar under den tiden. Så jag tänkte köra lite inlägg om hur en vanlig dag i stallet ser ut, hur jag lägger upp mina träningspass, min utrustning m.m. hoppas att ni kommer tycka dom är intressanta :)
Så då börjar vi med en vanlig dag i stallet.
Först när jag kommer till stallet så går jag och byter om då jag har alla mina hästsaker i sadelkammaren. Sedan beroende på väder och hur mycket klockan är så börjar jag med att rida eller mocka. Om klockan är mycket så börjar jag alltid med att rida då jag försöker rida när det är ljust så långt det går. Innan jag tar in don så plockar jag alltid fram utrustningen och kollar så att allt är helt och rent. Efter det så tar jag in Don och borstar han och sedan tar på utrustningen. Brukar rida i 30-80 min beroende på vad jag ska göra under passet och hur lång tid jag har i stallet. Efter jag har ridit Don och borstat av han så brukar jag även ta in Gema om hon är bra i andningen och rida/longera henne, och även köra/rida pappas ardenner ibland om tid finns. När jag är klar med ridningen så mockar jag boxar och lösdrift. När allt det är klart så byter jag om och åker hem, brukar bli 3-4 timmar sammanlagt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar