måndag 30 januari 2012

Orkar inge mera...

Idag så brast allt för mig.
När jag köpte don fö 5 år sedan så var han nyimporterad från tyskland och endast 5 år gammal. När han kom till oss så reste han sig för ingenting, blev han rädd stod han rakt upp, orkade han inte jobba stod han rakt upp osv. Har jobbat mycket med detta och det har släppt ganska mycket ändå. Men idag så han jag bara hoppa upp och rida ut på vallen så började han studsa och sparka bakut osv. Efter ca 15min gav jag upp och gick in. Vet att det är fel att göra så men all min ork att jobba på det bara försvann och alla känslor gav vika. Vet inte vad jag ska ta mig till med han. Har lust att sälja han vid såna tillfällen men vill inte för att jag inte vet vem han kan hamna hos så det blir väl att försöka hitta en tränare som hjälper mig med problemet.
Får ni oxå liknande problem med era hästar nån gång? hur gör ni för att lösa problemet och jobba vidare?
                                    Älskade Don när han är fin och som en dröm att rida på. 
                                            Behöver bara tänka en rörelse och han gör den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar