söndag 12 februari 2012

Gema

Ni som följde min gamla blogg vet att jag hade min systers häst Gema på foder ett tag. Tänkte ta och berätta lite om henne.
Hon är import från Litauen och född 2002. Alltså är hon lika gammal som Don. Hon kom till oss när hon var 5 bara några månader innan Don.
Hon har kronisk bronkit vilket gör att hon blir väldigt dålig i andningen när det är mycket pollen i luften, fuktig luft  , damm m.m. Men genom att ha god ventilation i stallet, bra kvallité på hö osv så blir hon inte så dålig. Skulle hon bli jätte dålig så skulle vi ju självklart ta bort henne.
Att rida henne är jätte kul och väldigt givande. Det är tack vare att jag fått rida henne som min ridning har bivit bättre. Hon är väldigt känslig för hjälperna både från handen och skänkeln.
Tänkte ta och bjuda på en bildbomb från i sommras när jag fick en liten bus impuls och tog på henne ett träns och red i paddocken.




 Ibland så vill man inte alltid samma sak.
Jag ville hoppa men inte hon.




Snygging!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar