måndag 13 februari 2012

Min och Dons resa

Tänkte ta och berätta lite sammanfattat om min och Dons resa och även bjuda på lite bilder.
I maj 2007 så kom Don hem till mig, då var han 5 år. Dagen han kom så var jag på konfirmatinsläger och visste inte att vi hade köpt han.
Under resten av 2007 så jobbade vi på att få förtroende för varandra och att bli ett bra team. Tränade även dressyr för Cecilia Jareholm.
2008 så började vi träna mer på allvar och sammarbetade bra. Hösten 2008 var jag och Linda( samma Linda som jag har denna bloggen med) hos Louise Haaga och praktiserade en vecka. Vi hade då våra hästar med oss och fick mycket varierande och bra träningar.

2009 så startade jag min första tävling på Don. Startade 1 m lokalt på hemma klubben Sorf. Vi var dubbelnollor men inte placerade. Men jag brydde mig inte för jag var så stolt!!
Efter det så kom div3 lagets ledare fram till mig och frågade om jag ville vara med och rida i laget klassen efter. Visst sa jag och fick sedan reda på att det var final. Jag red först i laget och vi gick först vidare till omhoppning och slutade sedan 2a i den omgången och 2a totalt så det var den absolut bästa tävlingen hittills.

2010 så startade vi några tävingar och var med i både div 3 och 2 laget med framgång :) På sommaren så upptäckte vi att Don hade fått en sträckning i höger bakknä och det blev till att jobba på det i 2 månader men sen var vi tillbaka igen :) Startade våran första 1.10 med endast 12 fel men ett bra tempo och bra känsla på hindrerna.
 Sista överenskommelsen innan start i Wirsbo
 Hoppträning hemma
December 2010
2011 startade i en tävling på Sorf 1m 0ch 1.10. Gick bra och han kändes fin. Sedan var jag bortrest hela sommaren och skulle ha lämnat ut han på foder. Men då dom som skulle ta han på foder ändrade sig i sista stund så fick han ett långt sommarlov istället. Hösten kom och skolan började. I slutet på september så flyttade vi hästarna till min syster och vi träande på  sen kom vintern och ridandet blev efter.
 Hoppträning hos Maria
Ett dressyrpass hemma
Och nu är det 2012 och här står vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar