torsdag 2 februari 2012

Sista chansen..

Första tävlingen för säsongen är v. 8 i Avesta för min och Ninios del.
Men detta är också en rejäl prövning för honom detta tävlingsår så det kommer vara otroligt mycket press på oss. Det är nämligen såhär.. Jag är alltid ute efter att komma vidare, bli bättre, få resultat osv. och denna säsong är som sagt en stor prövning då jag efter denna kommer bestämma om jag ska fortsätta med Ninio eller inte.

Förra säsongen startade jag 3 tävlingar. En klass gick jag runt med 8 fel, resten uteslutet. Vi kom dock på efter de 2 första tävlingarna att han hade en spricka i revbenen och blev ståendes på vila i 3 månader, efter det började vi rida igång honom sakta men försiktigt. I höstas började jag med hoppträningar igen och startade en sista tävling för 2011. Vi vägrade ut oss på 1a hindet.

Som ni kanske förstår så vill jag inte lägga ut 1100:- på täningar/månad + anmälningsavgifter + bensinkostnader och 950:- /år på licenser. Så OM inte Ninio och jag kommer någon vart detta tävlingsår och får resultat och klättrar oss uppåt så kommer jag inte tävla honom mer = troligtvis inte ha kvar honom..

Det är ett beslut jag tänkt på länge men min skötare var räddaren i nöden i höstas från att ta detta beslut då hon gick in och red några dagar i veckan för att ta lite belastning från mig. Men som sagt, jag vill alltid utvecklas, bli bättre och om de inte går tappar jag lusten. Kommer inte ha råd att köpa ny häst så blir troligtvis att "sluta" om jag inte har kvar Ninio....

Bild från sommaren 2011 när han var skadad och stod på vila.
Vintern 2010
/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar