måndag 26 mars 2012

Helgen

Har haft fullt upp hela helgen så därav den dåliga uppdateringen från min sida. Men tänkte köra en snabb uppdatering om vad vi har gjort :)
Torsdag:  Red ut en snabbis då jag skulle på begravning senare. Nu i början när jag rider ut så kommer det mest bli långa skrittrundor med korta travinslag då mamma går med Goody så kan jag inte rida på för fort. Så uteritterna blir för att jag ska kunna rida ut på han själv så småning om och så han inte bara behöver se paddocken och hagen.
Fredag: Red ett dressyr i paddocken. Tränade på att samla och öka traven. Han var superfin! Gjorde även några fina fattningar på slutet.
Lördag: Red ut med mamma en längre vända och det gick jätte bra. Red några vändor i våran klätterbacke och han trampade på bra.
Söndags: Red ett hårdare dressyrpass i paddocken och i början så bråkade han som bara den. Hade tagit av stidlädren så jag kunde komma djupare ner i sätet. Men mamma hämtade dom och ett spö. Då han inte är så förtjust i spöt så behöver jag bara hålla i det eller dutta lätt så svarar han frammåt. Så på slutet var han superfin, jobbade mest i trav och han bara flört fram :) Längtar tills jag kan börja träna för tränare! :D
Idag fick han vila då jag inte orkade efter en lång dag i köket.
 Skulle rida snett över blå/vita bommen men han
glömde lyfta på benen och snubblade...
Så då blev det såhär istället :P hehe Fail men bjuder på den... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar