onsdag 28 mars 2012

Skoltrött?

Sitter just nu inne på min 3e timme med Historia A i skolan.. Lektion och ska svara på intuderingsfrågor om Världskrigen.. kul? nej inte direkt =S

Jaja tillbaka till det bloggen handlar om då.
Idag har min skötare hand om Ninio, skönt att slippa åka ut i det här vädret faktiskt.

Som ni såg i ett tidigare inlägg så kikar jag runt på hästar på olika sidor då jag faktiskt har planer på att skaffa en ny häst ( OM jag nu ska fortsätta med ridningen överhuvudtaget... ) Har märkt på senaste tiden att det inte fungerar bra mellan mig och Ninio på tävlingar för jag har för höga krav på honom (verkar det som). Då jag vill fortsätta att utvecklas som ryttare och VILL verkligen tävla, så kommer det inte fungera om jag har honom kvar.. Jag är en sån människa som ger upp när jag inte har ett mål att genomföra som gör mig bättre.

Så blir att jobba som fan nu och tjäna ihop massor med pengar så jag kan ta och köpa en ny polle, om nu lusten håller i sig tills dess..


Synd att göra sig av med världens finaste häst dock, men har funderat på detta länge, egentligen enda sedan förra sommaren.. och nu är det tydligt att vi inte kommer att utvecklas så mycket mera, speciellt inte inom hoppningen. Vill hitta någon som tar ut honom på småtävlingar, satsar på dressyren där han kan gå LÅNGT, och bara vill gulla.. svårt att hitta någon som passar  =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar