måndag 25 juni 2012

Dons vecka

Tänkte ta och sammanfatta Dons förra vecka.Jag har nu kommit in i de rätta dygnstiderna och så för jobb, hus och Don.
Så måndag och tisdag blev de dressyrpass i paddocken. Han bjöd på fint och jag hade en riktigt bra känsla. På onsdagen vilade han för det var sånt pissväder så han gick sidvärs bara han gick i hagen för att han inte ville ha regnet i aniktet och då vet jag att det inte är nån idé att försöka få han att arbeta :p
I torsdags så tänkte jag att jag skulle longera han för jag inte hade nån vidare inspiration att rida men när jag stod och borstade så blev jag så himla ridsugen så det blev ett dressyrpass istället. Snälla mamma var med och fottade ska försöka hinna med att lägga upp dom här imorgon :)
Dock så ser jag på bilderna att jag måste träna mera på min hållning då jag gärna blir lite framåtlutat och kutryggig. Men de blir bättre med mer träning.
Fredag till idag så har han fått stått pga jag jobbade 13 timmar på midsommar och sen på lördagen träffade jag en vän för att avsluta med grillning ihop med jobbarkompisarna och sen jobba igår igen så när jag kom hem från jobbet så somnade jag i soffan och sen har jag sovit till kl 11 idag :P Har inte hunnit vakna ännu och om en timme så åker jag till jobbet. Men tror inte Don lider av att inte behöva jobba idag för det spö regnar och blåser jätte mycket här. Men i morgon så blir det att rida igen.
Målet som är just nu är att bli av med gräsmagen på Don och komma i bra kondition. Har lagt upp en plan och ett någorlunda träningsschema för en månad frammåt men de behåller jag för mig själv utifall det inte skulle hålla :)
/ Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar