torsdag 29 december 2011

Ett träningspass

Ett vanligt träningspass är på ca 40-60 min beroende på hur han går och vad jag tränar på. men grunden på alla pass ser iallafall ut såhär.
Jag börjar med att skritta i ca 10 min, jag vet att man bör skritta i ca 20  min men då Don blir så himla uttråkad så kan jag bara skritta i ca 10 min sen börjar han dumma sig för han är uttråkad. Efter det så joggar jag han i låg form och samma sak i galoppen. När det är klart så börjar jag jobba med han antingen dressyr eller hoppning , men i båda träningsformerna så tränar jag mycket på halvhalter och flytta för skänkel. Även mycket tempo växlingar i intervall brukar jag lägga in. När han känns bra och gör allt jag ber han om så joggar jag av han i galopp och trav se skrittar på långa tyglar. Ja så brukar ett vanligt pass se ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar