fredag 30 december 2011

Min utrustning

Till vardags så är jag ganska bekväm av mig och använder sällan benskydd,lindor martingall och sånt men på tävling så använder ja det det då det är en mycket mer spänd stämning och mer nerver som spelar in. Då använder jag även sporrar vilket jag inte gör till vardags. Bara för att kunna rida med så små hjälper som möjligt. Men min vardagsutrustning är iallafall följande.
En brun Globus dressyrsadel, En Wintec hoppsadel även den brun. och ett svart pullar träns men ska köpa ett brunt aachenträns  från Globus i samma bruna färg som hoppsadeln och dressyrsadeln. 
Men till tävling så har jag även benskydd fram och bak och martingall/förbygel vid hoppning och benlindor vid dressyrträning och framridning.
Ja det var väl det jag har på hästen, till mig på tävling så har jag:
Ett par vita ridbyxor av okänt märke, en vanlig svart kavaj, en grå kavaj och en vit skjorta. Grå/vita vantar och sporrar,. Vid hoppning har jag även ridväst även fast jag är över 18 så använder jag västen för jag vet inte hur bra kontroll andra har över sina hästar så det är väldigt lätt att det händer en olycka. 
Till vardags är jag inte så noga med att matcha, viktigast är att det är bekvämt och praktiskt att rida i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar