tisdag 20 mars 2012

Dagens pass

Idag så satsade jag på att få fram bjudningen och den bra känslan. Red i dressyrsadeln även denna dag och shit vilken häst! I början var han lite bråkig men då gjorde jag små volter och serpentiner och näsatn förböjde han så han skulle bli mjuk i sidorna. Tränade även mycket halter och igångsättningar. Och efter det så var han som en helt annan häst. Blev övingar över travbommar men även korta och länga traven vilket han svarade bra på och blev väldigt positiv utav. På slutet testade jag även lite galopp och det gick super! fick fina fattningar och en bra känsla. Så nu är jag väldigt förväntansfull för framtiden och kanske kan börja träna för en dressyrtränare redan i Maj. hoppas!!
Ska fråga mamma om det är fint väder i morgon om hon kanske har lust att fota mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar